> Radiohead - 2+2=5 | Music Bin 音樂箱子


2012-12-06

Radiohead - 2+2=5





Artist: Neil Young
Song: 2+2=5

Are you such a dreamer
To put the world to rights
I'll stay home forever
Where two and two always makes a five
I'll lay down the tracks
Sandbag and hide
January has April showers
And two and two always makes a five
It's the devil's way now
There is no way out
You can scream and you can shout
It is too late now
Because you're not there



Payin' attention
Payin' attention
Payin' attention
Payin' attention
yeah I feel it, I needed attention
Payin' attention
Payin' attention
Payin' attention
Yeah I need it, I needed attention
I needed attention
I needed attention
I needed attention
Yeah I love it, the attention
Payin' attention
Payin' attention
Payin' attention
Soon oh
I try to sing along
But the music's all wrong
Cos I'm not
Cos I'm not
I'll swallow up flies?
But like flies the bugs keep coming back
But I'm not
Oh hail to the thief
Oh hail to the thief
But I'm not
But I'm not
But I'm not
But I'm not
Don't question my authority or put me in the box
Cos I'm not
Cos I'm not
Oh go up to the king, and the sky is falling in
But it's not
But it's not
Maybe not
Maybe not



你還是一個作夢的人嗎?
一個為了將世界導向正途的人;
我寧願在家裡待著,那裡,
鐵律是2+2=5

我會放下我的樂章,
在氣候異常的一月裏
我層層地層層地堆疊沙包,並且
躲藏,那裡2+2,永遠等於5

現在只剩下魔鬼的路途
--你已經無路可走了
尖叫吧!吶喊吧!
但什麼都已經無法改變

因為你從來沒有注意過它,沒有注意過路途已慢慢短少,沒有
沒有注意到
沒有注意到
沒有注意到
沒有注意到

是的,我感覺到我必須注意,
我必須注意了
我必須注意了
我必須注意了
我必須注意了

是的,我就要注意了,我真的必須注意了
我必須注意了
我必須注意了
我必須注意了

是的,我愛死了去注意魔鬼的路途已然在眼前開展
我注意了
我注意了
我注意了

我嘗試唱歌給你們聽,即便獨自一人
但我卻被賦予錯誤的想像
因為我不是(定規矩的人)
因為我不是(定規矩的人)

我像是一個揮動雙手的渾蛋,用蒼蠅一般的姿態
試圖換取大家的注意
但我並沒有成功

所有的人都為那個集權者喝采
喝采吧!喝采吧!
但我並不是其中一個
但我並不是其中一個

你不能質疑我的權力,或者對我提告
因為我並不是錯的一方
因為我並不是錯的一方

告訴王,世界即將崩塌
當鐵律不再存在之際
嗯......,但它不是鐵律吧?
真的不是吧?
真的不是吧?
AddThis Social Bookmark Button
brought to you by © Chrisflicker.com

0 comment: